חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

האסקי סיבירי – הזאב הלבן והאהוב

האסקי סיבירי

אם אתם מחפשים מידע על האסקי סיבירי, הגעתם למקום הנכון. בכתבה הבאה נדבר על הכלב הזאבי עם הפרווה והעיניים המהממות, שבאופן מפתיע, למרות האקלים החם, הוא פופולרי מאוד בישראל.

מוצאו של ההאסקי סיביר

כמו ששמו מספר, מוצאו של ההאסקי סיבירי הוא בצפון סיביר, שם גדל על עם שבטים ילידים שהשתמשו בו בעיקר לגרירת המזחלות המפורסמת. מדובר על גע חזק ואנרגטי שמותאם במיוחד לקור ולכן הוא אידיאלי לסוג כזה של עבודה. מאז הוא נפוץ בכל העולם, ולא נדיר בכלל לראות אותו כאן בטמפרטורה המזרח תיכונית השונה מאוד ממזג האוויר באזורי המוצא שלו.

אופיו של ההאסקי סיבירי

ההאסקי נחשב כלב נוח מאוד, הוא חברותי וידידותי ולא תוקפני בכלל, ולכן לא יכול לשמש בתור כלב שמירה. הוא אמנם לא אחד הגזעים החברותיים ביותר, ויכול להיות מעט חשדן בתחילה, אך הוא לא תוקפני, וניתן לרכוש את אמונו בקלות ובמהירות.

המאפיין הבולט של האסקי סיבירי הוא העצמאות שלו וחיבתו לריצות ארוכות משגורם לו לברוח ולהימלט לעיתים קרובות, זהו גזע שאסור לתת להסתובב לבד ללא רצועה כי במרבית המקרים הוא ישעט במהירות הרחק, בגלל שהוא מורגל בריצות למרחקים ארוכים.

האסקי סיבירי
האסקי סיבירי

בגלל האינטליגנציה הגבוהה שלו הוא ימצא דרכים לברוח מהבית בקלות ולכן מדובר על אחד הגזעים המועדים ביותר לבריחה, שימו לב. הוא אנרגטי מאוד וחובב משחקים גדול, ולכן הוא זקוק להרבה פעילות גופנית וגירויים, הוא מפורסם בתור אחד הגזעים השובבים ביותר, ולכן יש להיזהר ולהשגיח שהוא לא מעולל שום דבר לרהיטים וחפצים אחרים.

האם ההאסקי סיבירי ידידותי לילדים?

בהחלט כן. מדובר על גזע חברותי וידידותי, שרגיל לחיות בלהקה, ולכן הוא יאמץ בקלות את יושבי הבית. הוא לא תוקפני, והוא חובב משחק גדול, ולכן הוא שידוך מושלם לילדים.

ההאסקי סיבירי הוא בנוסף אחד הגזעים הורבלים ביותר, זאת אומרת שהוא מרבה לילל, ובצורה שבעלים רבים מגדירים כדיבור, במיוחד בפעמים שניכר שהוא מנסה לתקשר עם בעליו (או סתם להשתובב).

חשוב להדגיש שמדובר על יללות ולא על נביחות שהן שונות לגמרי, ולמעשה האסקי לא מרבה לנבוח, וזו אחת הסיבות שהוא אינו כלב שמירה אידיאלי. יש אנשים המוצאים את היללות המרובות של האסקי כמטרד, אך מרבית הבעלים שלהם מתמוגגים מהן.

תזונה להאסקי סיבירי

כחלק מהעצמאות והעקשנות המפורסמים של הגזע, האסקים יכולים להיות מאוד בררנים לגבי האוכל שלהם, ויכולים לסרב לאכול מזון שאינו מעניין אותם. יש למצוא את סוג המזון ואת המותג המתאים להם והם ידבקו במרבית הפעמים, אנו ממליצים לנסות את פרופק מזון לכלב, בתור אחד מיצרני המזון לכלבים האיכותי ביותר, ששמים דגש מיוחד על חומרי גלם איכותיים, שקשה לסרב להם.

אנו מקווים שסיפקנו לכם מספיק מידע על כלבי האסקי סיבירי, על מנת שתוכלו ללמוד ואפילו אולי לגדל את הגזע הנפלא הזה.

אהבתם את המאמר?