חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

רמי דנון – איש התיאטרון הישראלי

אחד הדברים שאנו הכי מתגאים בהם בתרבות הישראלית הוא התיאטרון הישראלי העשיר, איכותי, מצחיק, עצוב, פוליטי, לא פוליטי שלנו. התיאטרון בישראל מבוסס על שחקנים, במאים ומחזאים מהשורה העליונה ואחד הבולטים בהם הוא רמי דנון, שהלך לעולמו השבוע ביום רביעי (2.10.19) בגיל 76, והשאיר מאחוריו מורשת של עשייה בתרבות הישראלית

רמי דנון – האיש והתיאטרון

רמי דנון היה שחקן, מחזאי ובמאי ושיחק בהצגות בכל התיאטרונים הגדולים בארץ, ביניהם תיאטרון בית ליסין, תיאטרון חיפה, תיאטרון באר שבע, תיאטרון הבימה ותיאטרון הקאמרי. תפקידיו המוכרים היו בהצגות "רומיאו ויוליה", "חצוצרה בואדי", "העלמה והמוות" ועוד הצגות רבות וטובות. לקראת שנותיו האחרונים רמי דנון עדיין נשאר פעיל גם בתחום המשחק אך יותר בבימוי וכתיבת הצגות שזכו לפרסים וביקורות מעולות

דני דנון – ממרוקו לישראל

משפחתו של דני דנון עלתה לארץ ממרוקו כשהיה בגיל 6. בגיל העשרה החליט ללמוד תיאטרון ונרשם לסטודיו המפורסם של נולה צ'רטון שהיה פופולארי בשנות ה- 60, לאחר מכן למד תיאטרון גם באוניברסיטת תל אביב והצטרף מיד לתיאטרון חיפה. הוא היה נשוי לשחקנית תחייה דנון ולהם שתי בנות שחקניות התיאטרון – חן דנון זקס והדר דנון. בין היתר במהלך חייו היה מייסדי תיאטרון חאן בירושלים ויסד את התיאטרון הקהילתי בשדרות..

רמי דנון – האיש והקולנוע

אם כי רוב פעליו של רמי דנון היו התיאטרון, הוא גם היה פעיל מאוד בעולם הקולנוע והטלוויזיה. דנון השתתף בסרטים רבים, ביניהם – "הדרך לעין חרוד", "חיוך הגדי", "נשיקה במצ"ח", "פצועים בראש", בהם שיחק בדמויות מגוונות ואהובות, כאשר חלק מהסרטים והדרמות בהן השתתף זכו לפרסים ושבחים רבים.

רמי דנון – פרסים

דנון השתתף בסרטים, סדרות והצגות שזכו בפרסים ושבחים, במהלך השנים. בין היתר הוא שיחק את הדמות פיטוסי בסרט "מאחורי סורגים", סרט שהיה מועמד לפרס אוסקר בקטגוריית הסרט הזר הטוב ביותר. דנון זכה בפרס "השחקן המצטיין" על תפקידו בסרט חיוך הגדי, סרט שייצג את ישראל בפסטיבל ברלין.

רמי דנון – דמות שלא תשכח מהיסטוריית התיאטרון

דנון הקדיש חלק ניכר מחייו לפיתוח, משחק ואהבת התיאטרון והוא יהיה זכור לעד בהיסטוריית התיאטרון הישראלי ובעולם התרבות הישראלי. לכתו היא מכה עצובה לעולם התיאטרון הישראלי, שדנון היה מעמודי התווך שלו. כל מה שנשאר לנו זה לזכור את פעליו הרבים ואת תרומתו האדירה לתרבות הישראלית.

אהבתם את המאמר?