חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

כיצד מגייסים עובדים בצורה חכמה?

דרושים עובדים

אחד השלבים החשובים שעומדים בפני כל בית עסק, בין אם מדובר בחברה גדולה ובין אם מדובר בחברה קטנה, הוא גיוס עובדים. מדובר על תהליך שיש לו השפעה עצומה על התנהלות החברה והיכולת שלה להתפתח ולהשיג את המטרות שמציבים בפניה בעלי החברה והמנהלים שלה.

כוח אדם הוא הגורם המשמעותי ביותר בכל בית עסק. הוא הכוח שמניע אותו, הכוח שמייצר את התפוקה ואחראי למעשה על הרווחים שלו. זה נכון גם אם מדובר בקבוצה מצומצמת של עובדים, גם אם מדובר בעובדים שעושים את עבודתם מהבית, וכן אם מדובר בבית עסק שמרכז תהליך הייצור נעשה באמצעות מכונות וציוד משוכלל. בסופו של דבר, מי שאמור להפעיל אותן הם העובדים ולכן יש חשיבות לתהליך גיוסם.

כאשר מגייסים מפרסמים מודעה של דרושים עובדים, בין אם זה באופן עצמאי ובין אם זה דרך חברות כוח אדם, יש להם בראש תמונה איזה סוג עובדים הם מחפשים. הם יודעים מה התנאים שהם מעמידים לצורך קבלתם לעבודה, הם יודעים איזה הכשרות הם רוצים שיהיו להם, כמה שנות לימוד, איזה ותק וניסיון הם יביאו איתם, וסביר להניח, גם אם הם לא רושמים את זה במודעה עצמה, הם יודעים אילו תכונות אופי הם מחפשים אצל העובדים. כמובן שזה רק חלק מתהליך גיוס עובדים.

כיצד מגייסים עובדים בצורה נכונה

ישנם שלבים שונים לגיוס כוח אדם לבית עסק. השלב הראשון הוא כמובן פרסום מודעת דרושים. זה יכול להיות בצורה הכי בסיסית שיש, קרי מודעה בעסק עצמו, וזה יכול להיות בצורה יותר רחבה, כאמור דרך חברות כוח אדם או דרך לוחות ואתרים שונים באינטרנט.

השלב השני הוא קבלת קורות חיים ומיון בהתאם, מי מתאים ומי לא. מי שעובר את השלב הזה, מוזמן בדרך כלל לראיון עבודה שם אפשר יהיה להתרשם מהמועמד באופן הרבה יותר אישי, הרבה יותר רחב ומפורט.

במקרים רבים מקומות עבודה עוצרים כאן, אך היום, בפרט בקרב חברות גדולות, ממשיכים לשלבים נוספים, כגון סימולציות, מבחנים, ראיונות קבוצתיים ועוד שורה ארוכה של כלים שנועדו לעזור בתהליך המיון ובסופו של דבר לעזור לקבוע מי מבין המועמדים מתאים ומי לא.

מה חשוב לשים לב כשבוחרים עובדים?

מעבר לכל הנקודות שציינו, ישנם דברים נוספים שצריך לבחון כשמחליטים לגייס עובדים. הדבר החשוב ביותר שיש לקחת בחשבון הוא, המטרה היא לגייס עובד לטווח ארוך. ברוב המקרים, הכוונה של בית העסק היא לגייס עובד שיעבוד במקום במשך תקופה ארוכה. בפרט זה נכון אם יש צורך להעביר אותו תהליך הכשרה ארוך ויקר. לכן, נרצה להשקיע בתהליך המיון והגיוס בשביל למצוא את המועמד המתאים ביותר.

נקודה אחרת חשובה, מעבר לשאלת התפוקה שהעובד יכול לייצר עבורנו, יש לבחון כיצד הוא משתלב בסביבה, איך הוא יכול לעזור מבחינה חברתית ומבחינות אחרות. לעיתים זה חשוב לא פחות מהתפוקה עצמה.

אהבתם את המאמר?