חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

האופנה הטבעונית מגבירה נוכחות בשוק האופנה הבינלאומי

vegan fashion

מבוא: ההיסטוריה של האופנה הטבעונית

טבעונות היא אורח חיים שמתנגד ומבטל שימוש במוצרים מן החי, כגון בשר, ביצים ומוצרי חלב. תזונה טבעונית היא תזונה טובה, מאוזנת ואם עושים אותה כמו צריך אפשר לקבל את כל אבות המזון.

אופנה טבעונית קיימת מאז שנות ה-70 אבל רק לאחרונה היא הפכה יותר למיינסטרים. מותגים כמו סטלה מקרטני, ויויאן ווסטווד ו- גוצ'י הוציאו כולם קולקציות טבעוניות בשנים האחרונות.

גם ברמת המותגים המקומיים שיש לנו בישראל, יש את המותג Chilla תיקים לנשים, שעושה את כל הקולקציות שלה על טהרת הטבעונות.

הרבה אנשים עוברים לאופנה טבעונית כי הם לא רוצים לתרום לצער בעלי חיים או לתמוך בחברות שעושות ניסויים בבעלי חיים.

למה אופנה טבעונית כל כך טרנדית עכשיו?

אופנה טבעונית היא טרנד אתי שהולך וגדל בשנים האחרונות. למעשה, אחוז הטבעונים בישראל גדל משנה לשנה, באופן משמעותי.

הטרנד הטבעוני נוצר כתגובה למודעות הגוברת לצער בעלי חיים, וזו תנועה שהופכת יותר ויותר פופולרית ככל שאנשים הופכים מודעים יותר להשלכות של אכילת בשר.

התנועה הטבעונית הובילה לעלייה עצומה במוצרים טבעוניים, כאשר ביגוד טבעוני הוא אחד הפריטים הפופולריים ביותר.

ביגוד טבעוני הוא כבר לא רק לטבעונים, הוא הפך לטרנדי עבור כל מי שרוצה להיות מודע לסביבה ולעזור להפחית צער בעלי חיים.

איך מוצאים מותגים טבעוניים?

אחת הדרכים למצוא מותגים טבעוניים היא דרך האתר Vegan Friendly שמאגד בתוכו את כל העסקים הטבעוניים בישראל וגם מציע הנחות לחברי המועדון שלו. דרך נוספת היא להגיע לכל מיני ירידי טבעונות שקיימים בארץ ושם עסקים טבעוניים מציגים את מרכולתם.

מסקנה: העתיד של האופנה הטבעונית נראה בהיר!

אופנה טבעונית היא תעשייה פורחת שצומחת בהתמדה. בעתיד נראה יותר ויותר תוויות אופנה טבעוניות צצות והסטיגמה סביבן הולכת ופוחתת בהדרגה.

הטבעונות נמצאת במגמת עלייה כבר שנים ונראה שהיא לא מפסיקה. אוכלוסיית הטבעונים בארה"ב גדלה מ-1% בשנת 2014 ל-6% בשנת 2018. ניתן לייחס את הגידול הזה לגורמים רבים, אך אחד מהם הוא בהחלט הגברת המודעות לצער בעלי חיים ולנושאים סביבתיים.

לסיכום

אתם לא חייבים להיות טבעוניים בשביל להנות מאופנה טבעונית נטולת אכזריות. מעבר לכך שאופנה טבעונית היא – טבעונית, היא גם משתמשת בחומרי גלם איכותיים ועושה פיסים סופר מגניבים ואיכותיים שבהרבה מקרים לא תמצאו באופנות אחרות. אז תחפשו לכם את העסק הטבעוני הבא ותתמכו בו, וגם תתמכו בעצמכם בכך שתתחדשו במשהו יפה 🙂

אהבתם את המאמר?