חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

5 טיפים להתמודדות עם משבר בזוגיות

משבר בזוגיות

אי הסכמה, שחיקה וכל מיני מריבות ברמות חומרה שונות הם חלק בלתי נפרד מתוך חייהם המשותפים של כמעט כל בני זוג שמנהלים מערכת יחסים לאורך זמן. יתרה מזאת, בחלק מהמקרים, ההתמודדות של הזוגות היא קשה מנשוא והם חווים יותר מדי עליות ומורדות, כך שאם ברצונם לתקן ולשפר את המצב, הם פונים לטיפול זוגי. במדריך הקרוב נביא לכם 6 טיפים להתמודדות עם משבר זsוגיות. כדאי להמשיך לקרוא.

מתי כדאי לפנות למטפל זוגי מנוסה?

הרבה זוגות פונים למישהו שהוא מטפל זוגי מנוסה. מתי הם עושים זאת?-

  • כאשר הם מאבדים אמון בפרטנר שלהם. ברגע שהאמון בבן הזוג שלכם נשבר, זה יכול להביא את מערכת היחסים שלכם למצב מאוד קשה לחזור ממנו. בדרך כלל האמון הולך כאשר אחד מבני הזוג לא מכבד גבול מסוים מאוד חשוב בתוך מערכת היחסים.
  • תחושת ריחוק- יש פעמים שזוגות מתרחקים עקב אירוע טראומטי, אבל ברוב המקרים מדובר על לחץ של חיי היומיום.
  • אם אתם רואים שיש עלייה בתדירות בה אתם מתווכחים, או לחילופין אם אתם מתווכחים על אותו הנושא פעם אחר פעם, טיפול זוגי יסייע לכם לשבור את כל דפוסי התקשורת הבעייתיים.

אילו טיפים יוכלו לעזור לכם להתמודד עם משבר זוגיות?

הנה כמה טיפים שיכולים לעזור לכם לצלוח את משבר הזוגיות.

  1. אתם צריכים להימנע כמה שיותר משיטה של ברוגז ואז שולם. יש הרבה זוגות אשר מתנהלים ממשבר אחד לשני, וממשיכים בחייהם כאילו לא קרה דבר בשנייה שנרגעות הרוחות. השיטה הזו בהחלט נוחה ומקלה על המצב בטווח הקרוב, אבל היא לא באמת מאפשרת לבני הזוג ללבן את הדברים ולעבד אותם.
  2. תקשיבו אחד לשני. כמה מכם יכולים להגיד לעצמם שבזמן וויכוח או דיון זוגי הם באמת מקשיבים לפרטנר שלהם? אם אתם עסוקים יותר בלדבר ופחות בלהקשיב, תנסו להקצות זמן שבו רק תקשיבו, ללא תגובה כלשהי מהצד שלכם וכך גם תבקשו מהפרטנר שלכם לעשות בשבילכם.
  3. אל תתנתקו כל כך מהר. ברוב המקרים, משבר זוגי ילווה בתחושות ייאוש ותסכול שיכולות להביא למצב של וויתור על תקשורת, או אפילו להגיע למצב של איומים בפרידה ועזיבה אימפולסיבית ומוחלטת של הבית. זה לא עושה עמכם חסד, אז גם אם הכל נראה לכם אבוד, אל תסתגרו או תעזבו כל כך מהר, תנו הזדמנות אמיתית לשיחה.

האם הכרתם את הטיפים הבאים בכל הנוגע להתמודדות עם משבר בזוגיות?

  1. תשתפו אחרים במשבר. המשבר הוא חוויה חזקה שיכולה להקשות על מי שנמצא בתוכה לבחון אותה בצורה אובייקטיבית. לכן, אם יש לכם את היכולת, תשתפו חברים קרובים או את בני המשפחה, תבקשו מהם להביע את דעתם הכנה ואז תנסו להיות קשובים באמת פתוחים לקבל נקודות מבט חדשות על המצב.
  2. תתנו מרחב. בחלק מהמקרים, המצוקה שמגיעה עם המשבר הקשה מונעת ממכם לתת לפרטנר שלכם את הזמן לחשוב, לנשום ולהירגע. היות ואתם אלה שמכירים את בן הזוג, תנסו לכבד את מה שהוא צריך ואת הדרך שבה בו הוא מתמודד עם המצב.

אהבתם את המאמר?