חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

קומפוסטר ביתי הופך את הזבל האורגני שלכם לדשן מעולה בחינם

קומפוסטר

במהלך השנים, נעשה ניסיון הן באופן רחב על ידי מדינות ורשויות מקומיות והן באופן אישי, כל אחד לעצמו, לשפר את איכות הסביבה בדרכים שונות. יש הסבורים שמהפכת איכות הסביבה, היא המהפכה הגדולה והחשובה ביותר של המאה ה-21.

אנחנו יכולים לשמור על הסביבה בדרכים שונות. החל מצמצום הצריכה של מוצרים שגורמים נזק לסביבה באופן ישיר או עקיף, מעבר לשימוש במוצרים "ירוקים", ידידותיים לסביבה, מחזור פסולת, וכן מחזור שימוש במוצרים ופריטים מסוימים לצרכים שונים, זאת במקום שיהיה צורך לייצר ולצרוך מוצרים מסוימים שוב ושוב.

דוגמא טובה לכך, הוא שימוש במתקן קומפוסטר ביתי אשר מאפשר לנו לחזור ולהשתמש בפריטי פסולת אורגנית שמצטברת אצלנו. במילים אחרות, במקום שאנחנו ניפטר ונזרוק את הפסולת, בעזרת קומפוסטר אנחנו יכולים לחזור ולהשתמש בה.

לפני שנסביר איך מתקן קומפוסטר מבצע את התהליך, חשוב להבין מה זה זבל אורגני ולמה משתלם לנו לחזור ולהשתמש בו על פי הצרכים שלנו, שוב ושוב. חשוב להדגיש, אנחנו יכולים לחזור ולהשתמש בפסולת האורגנית בתור דשן לגינה או לצמחים, ולהנות מהתירונות שיש לקומפוסט על דשן נוזלי.

מה זה זבל אורגני ולמה משתלם לנו למחזר אותו?

זבל אורגני הוא למעשה זבל שנוצר בגינה שלנו, מצמחים ומרכיבים אחרים, זבל שאנחנו נאלצים לפנות בכל פעם כשאנחנו עובדים על הגינה שלנו, מטפלים ומעצבים אותה מחדש. מדובר על כמות גדולה של צמחים ופסולת שאנחנו לא בהכרח צריכים בגינה בתפקידם המקורי, אך כאמור אנחנו יכולים להפיק מהם תועלת בדרכים אחרות.

הכוונה היא, שאנחנו יכולים להאיץ את התהליך הקומפוסטציה הטבעי שמתרחש בטבע, לאסוף את כל הזבל האורגני לקומפוסטר וכשהקומפוסט מוכן להשתמש בו כדשן ,כחיפוי וכבסיס טוב לאדמה בריאה.. במקום לקנות דשן חיצוני, אנחנו משתמשים בדשן שהגינה שלנו מספקת לנו ובכך חוסכים כסף ושומרים על הסביבה. אותה פסולת, מכילה ויטמינים ומרכיבים אחרים שיש כבר בצמחים והאדמה והצמחים שלנו צריכים,הפיכת הפסולת הזו לקומפוסט באופן מבוקר בעזרת קומפוסטר ביתי פשוט תחזיר את כל הויטמנים והמינרלים בחזרה לאדמה שלכם ואף תעודד מערכת אקולוגית שלמה של מיקרואורגניזמים מועילים בקרקע.

מעבר לכך, אנחנו גם יכולים לחסוך את עלויות רכישת קומפוסט , אדמת שתילה או דשן החיצוני. במקום שנצטרך בכל פעם ללכת אל החנות או לבצע הזמנה דרך אתר האינטרנט, הרי שאנחנו יכולים פשוט להשתמש בדשן משלנו. זה תהליך הרבה יותר נוח, זול ומהיר. מעבר לכך, יש כאן היבט חינוכי לילדים שלנו, כיצד למחזר פסולת ולא מיד לזרוק אותה.

כיצד קומפוסטר יכול לעזור לנו?

יש מגוון רחב של מתקני קומפוסטר. כל אחד פועל בצורה אחרת: הסוגים הנפוצים הם קומפוסטר רציף וקומפוסטר מסתובב אך שניהם מאפשרים לנו למחזר את הפסולת וליצר קומפוסטר איכותי המכיל, בין היתר, ויטמינים מינרלים ומרכיבים חיים אחרים. כך אנחנו שומרים על מה שנכון לאדמה שלנו.

קומפוסטר הוא מתקן קל להרכבה ואף אפשר ליצור בבית. ברגע שיש ברשותינו קומפוסטר, אפשר להשליח את פסולת המטבח והגינה באופן סדיר לייצר קומפוסט אורגני משלנו בעזרת הפסולת שהצטברה.

על הכנה של קומפוסט מומלץ לקרוא לפני שמתחילים, יש מספר דברים שחשוב לדעת כמו מה מותר ומה אסור לשים בתוכו ועוד טיפים חשובים. כתבות מענינות שאנחנו מצאנו בתחום תוכלו למצוא באתר של טבעלו.

אהבתם את המאמר?